• Maria, VELKRO

”Mange kalder sig direktør, JEG VIL ALLERHELST BARE KALDES MEKANIKER”

På Niels Bohrs Vej 14 ved Stilling ligger JL Auto - et værksted og bilhus hvor du som privat eller erhvervsdrivende kan få repareret bilen, skiftet dæk, købe, leje og lease biler i alle størrelser. Ejeren er Jesper Löffgreen, som er opvokset og udlært i Skanderborg. Han sætter en ære i at give en god og ærlig service, og flere af hans kunder har fulgt ham, siden han startede som selvstændig for 11 år siden.


“Det er Jespers. Ja hej, Thomas!” - Jesper besvarer endnu et opkald fra en kunde, mens han står i kundemodtagelsen hos JL Auto. I det lyse lokale er der et fint afskærmet hjørne, hvor du som kunde kan tage et hvil, en kop kaffe eller arbejde fra de bløde grå møbler, mens du venter på, at din bil bliver klar.

Jesper Löffgreen er indehaver af JL Auto, og hvor mange vælger at kalde sig ‘direktør’, så ser hans sig selv som en del af flokken, der tæller 6 ansatte, og vil helst kaldes mekaniker. Han er på fornavn med de fleste kunder og kan ofte huske, hvad de fik lavet på deres bil, sidst de var på værkstedet.

Selvom JL Auto i dag har omkring 6.000-8.000 aktive kunder, og alene sidste år reparerede 3.500 biler, så sætter Jesper og hans kollegaer en stor ære i at give hver eneste kunde en god, ærlig og personlig betjening når de ringer eller kommer forbi.

Jesper er lokal og har boet i Skanderborg hele sit liv, indtil han for to år siden rykkede videre med sin kone og to børn - dog ikke længere end til Ry hvor de bor i kort afstand til værkstedet og forretningen på Niels Bohrs Vej i Stilling. For Jesper er det lokale samarbejde en vigtig del af forretningen, og han holder meget af også selv at støtte lokalt.

Fra nyudlært til selvstændig midt i finanskrisen

Jesper er udlært mekaniker fra Toyota i Skanderborg i 2010. Samme år sprang han ud som selvstændig og åbnede sit eget værksted i det gamle industrikvarter i Stilling på trods af, af støvet fra finanskrisen knap havde lagt sig.

Det var en hård start, og der var ingen penge at låne hos banken. Men Jesper fortæller, at den hårde start lærte ham en masse og gjorde ham stærk - og den styrke og viden har han brugt flere gange efterfølgende, også da endnu en krise ramte i 2020.

Jesper klarede sig godt igennem den lidt svære opstart, og autoværkstedet og mængden af kunder voksede sig større. I 2014 flyttede JL Auto til større lokaler på Niels Bohrs Vej, og året efter udvidede de forretningen til også at kunne omfatte bilsalg. Bilsalget var en succes, så JL Auto blev i 2018 udvidet med en ekstra bygning på matriklen, så der var plads til flere biler.

Kerneværdier frem for vækst

Jesper Löffgreen er ydmyg omkring den fine vækst, som hans forretning har gennemgået siden opstarten i 2009. Samtidig har han fødderne solidt plantet på jorden, og har ingen planer om at udvide forretningen yderligere.

Jesper fortæller, at de tidligere har været oppe på at have dobbelt så mange ansatte: “Det er svært at holde fast i det helt lokale og vores kerneværdier, når vi bliver så mange. Og så går meget af tiden med administration i stedet for at servicere kunder, og det er ikke det jeg ønsker for JL Auto”.

Hos JL Auto ved de, at der er brodne kar i branchen - at der findes mange tilfælde, hvor kunden har fået skiftet meget mere end aftalt, og har fået en uventet regning. Derfor sørger Jesper og hans kollegaer altid for, at have kunden med på sidelinjen og skifter ikke noget med mindre, det først er blevet aftalt med kunden.

Når du som kunde modtager en faktura på mail, får du også et link til at kunne anmelde din oplevelse hos JL Auto. Det gør de for at kunne blive klogere på, hvad de kan gøre bedre.

Et hurtigt besøg på Google viser nogle ret fine kundeanmeldelser. Bl.a. den nyeste anmeldelse:

“Er meget tilfreds med JL AUTO. Meget servicemindede medarbejdere og højt serviceniveau. Bliver f.eks. altid tilbudt "et lift" ved aflevering af bil. Bliver desuden altid kontaktet telefonisk, hvis der dukker uventede ting op i forbindelse med reparation/service. JL AUTO er desuden fleksible mht. tider og tidsbestilling. Kan klart anbefale JL Auto til alle.” Jette.

Banebrydende el-biler til erhverv og privat

Hvis du besøger Jesper og hans kollegaer, vil du kunne se deres store udvalg af nye og brugte biler til salg, leje og leasing.

Sidste år tog JL Auto mærket ‘Maxus’ ind i sit sortiment og kan nu forsyne erhvervskunder og private med 100% elektriske biler, der har en længere rækkevidde end de fleste andre elbiler på markedet. Særligt virksomhederne i Skanderborg har vist stor interesse for el-drevne firmabiler i alle størrelser som en del af deres grønne omstilling.

Selvom el-bilen er relativt ny i deres sortiment, så er Jesper og hans kollegaer mere end opdaterede på området. Allerede tilbage i 2017 begyndte personalet at uddanne sig og tage kurser for at få mere viden inden for den hurtigt voksende interesse for el- og hybridbiler.

Uanmeldt kontrol en gang om året

På Jespers sorte trøje er der er rødt og gult logo - “Autopartner”, står der. Logoet sidder også flere steder i kundemodtagelsen, og det er en garanti til dig for, at din bil er i helt trygge hænder. For når et værksted er ‘Autopartner’, så får det uanmeldt besøg én gang om året. Her bliver alt tjekket igennem: alt fra medarbejderes tøj og trivsel, til reservedele og reparationerne, der er blevet lavet det sidste stykke tid.

Er du kunde hos JL Auto, får du derfor også 3 års garanti på de reparationer, de har udført og de reservedele, der er blevet benyttet.

“Vi går ikke op i mærkerne på bilen. Vi yder en god service, uanset om du kommer i en gammel rusten bil eller en spritny BMW. Og der er ikke mange, der ved det, men du kan få lavet service på din bil hos os inden for fabriksgarantien, fordi vi garanterer, at der bliver benyttet OEM-reservedele, som er af original kvalitet. Det kan give ret store besparelser på værkstedsregningen”.

Hos JL Auto er trivslen hos de ansatte i fokus: “Vi er ikke det billigste værksted - men absolut heller ikke det dyreste. Vores ansatte skal have en ordentlig løn, pension og gode arbejdsforhold.”, fortæller Jesper. Han fortæller også, at de ansatte bliver sendt på uddannelse to gange om året, for at være opdaterede på hvad der rører sig, arbejde med fejlfinding, forbedre arbejdsgange osv., så de kan blive ved med at levere den bedste service.

Ring til Jesper og hans kollegaer

Vil du høre mere om, hvad Jesper og hans kollegaer kan hjælpe dig med? Så smut forbi kundemodtagelsen på Niels Bohrs Vej eller ring på 4071 3000. Det er ikke sikkert, at I er på fornavn endnu - men du vil helt sikkert blive taget godt imod.