Aldrig mere

krøllede kvitteringer & ÆSELØRER

Repenso startede med fire revisorkolleger,
der arbejdede for Deloitte i Grønland. 

En dag var det logisk, at de fire gik sammen og startede, hvad der i dag er et firma med fire afdelinger. To i Grønland og to i Danmark.  

Afstandene i Grønland gør det nødvendigt, at kunne arbejde sammen uden, at der skal sendes papirer frem og tilbage inden for de forskellige afdelinger i en virksomhed. Det er især mindre og mellemstore virksomheder, der har meget at vinde ved, at tænke digitalt og automatiseret.

 

Det de fire revisorkammerater syntes, der mangler i virksomhederne, er et klart fokus på outsourcing, digitale løsninger af bogholderi, hurtig og præcis økonomistyring og effektive systemer. Det kan gøre hele bogholderidelen nemmere, hurtigere og mere overskueligt.

Målet er, at virksomheder kan reducere den tid, der skal bruges på bilag og bilagshåndtering, med 30 til 50 procent, og samtidigt få eksterne specialister til at håndtere regnskabet. Det betyder, at der er mange penge at spare for virksomhederne og en klar niche for Repenso.

Med udgangspunkt i Uniconta, Iris og andre standardsystemer har Repenso en modulær flow-tilgang til bogholderi og regnskabsopgaver. Forestil dig, at du tager et billede af din kvittering med mobilen. Klikker OK, og så er du færdig. Du krøller kvitteringen sammen, og er hurtigt videre.

 

 

Tre klik og færdig - altså næsten

 

Et fotoklik, et par godkendelsesfingre henover skærmen og så et par konterings- eller faktureringsklik. Slut færdig! 

Data skannes, genkendes automatisk, og sendes videre til den person, der skal godkende. Derfra går det automatisk ind i bogholderiet og konteres. Og på den måde er det slut med den krøllede kvittering nederst i handskerummet, der alligevel er så bleget af sollys, at ingen kan se, hvad der står på den.

Den digitale løsning har også den betydning, at virksomhedens regnskab er opdateret lynhurtigt. Data går direkte ind i økonomisystemerne med det samme. Der bliver lavet et godkendelses-flow, der passer til virksomheden, og så kører det digitalt derfra.

 

Det samme digitale princip bliver brugt til time/sagsstyring. Det hele kan foregå fra mobile løsninger, og der er ikke papirer der skal gå fra person til person. Det hele er automatisk tidsstemplet, og det er nemt, at se hvem der har godkendt hvad.

Det hele ligger i et sikkert Cloudsystem, hvor virksomhedens egne medarbejdere og de eksterne medarbejdere fra Repenso, kan arbejde med de data, der strømmer ind i systemet.

 

 

Erfaringerne fra Grønland spiller en stor rolle

 

Der er nemt flere hundrede kilometer mellem afdelingerne i Grønland. Det betyder, at der alt for nemt går ”bogholderi” i at sende bilag, rettelser og godkendelser frem og tilbage. Det er en af de problemstillinger de fire revisor-kammerater har fundet en digital løsning på.

 

Repenso har specialiseret sig i, at definere de rigtige procedurer, der passer til de enkelte virksomheder. I Skanderborg afdelingen er der seks ansatte, med hver deres specialer, der både kan hjælpe digitalt, og kan rykke ud, hvis det brænder på i virksomhederne.

 

Afregningen for arbejdet sker efter flere modeller. Det kan være på timebasis, der starter fra 400 kroner. Der er også mulighed for faste aftaler, der afregnes for hver måned. Aftalen om fast pris er bedst for kunderne, og den lange relation er med til at opbygge et tæt samarbejde mellem Repenso og kunderne.

 

Alting er bare nemmere, når man kender hinanden

 

Partner Jesper Bagge har en klar holdning til, at have virksomhed i Skanderborg: ”Et lokalt netværk er et stærkt netværk. Selv Aarhus er så stor, at det aldrig bliver rigtig lokalt”.

 

Det lokale har meget stor betydning for os. I Grønland oplevede vi, hvor meget et ægte netværk betyder, og det har vi taget med os til Danmark. 

 

Når vi møder vores kunder på gaden eller i det lokale erhvervsnetværk.  Så giver det bare noget helt andet end hvis der er afstand imellem os. Alle står mere til ansvar når det hele foregår tæt omkring dig. Og det fungerer rigtig godt for os, at være solidt forankret her i Skanderborg området.

KONTAKT

BÜRO BÜRO A/S
Adelgade 102 a
8660 Skanderborg
Tlf. 52 340 440
info@buroburo.dk
www.buroburo.dk

© 2020 INDSIGT // Produceret af BüroBüro AS